CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 17, 2009

...BIHUN TEMBAGA..

haaaa..apa itu BIHUN TEMBAGA...hehehe
kali ni aku nak citer sal makanan lak..

sebenornya BIHUN TEMBAGA ni hanya ada 1 1 nya di malaysia ni k..korang xkan jumpa kat tempat lain..percaya lahhh!!!!
kenapa BIHUN TEMBAGA..
sebab nya bekas yg dgunakan utk BIHUN ni ada lah TEMBAGA TULIN K..yg yg berusia berpuluh2 tahun..! nnt kalo aku balik aku ambik gambor bekas TEMBAGA 2 k..

kesedapan nya amat2 ler sedap n xleh nak citer kan cam ner rasa nya..
tapi apa pun tetap depend pada individu gak yea..TEKAK lain2 maaa..
kang aku kata sedap korang kata xsedap lak..so mkn dolu pas 2 nilai kan..

BIHUN ni boleh dan hanya d dapati di tempat KELAHIRAN aku..
mana lagi..KAMPAR, PERAK lerrr yeop!!!
haaaa..2lah rope nya bihun 2..

pagi aku dpt mkn pun coz abg n kakak ipor aku dtg IPOH tok anto ayah kakak ipor aku balik KELANTAN..bas nya dr IPOH je ada..so dah alang2 dema dtg aku apa lagi..mengirim lerr apa yg patut..hehe

sebenornya ada sekali kuah kari nya..tp aku lupa nak ambik gombor..xcited amat2 maaa dpt mkn!!!! dah 2 minggu aku teringin nak mkn k..
BIHUN ni disertakan ayam kari yg amat2 ler lain dr yg lain..sedap lagi dr ayam KFC k..
harga pun amat2 ler berpatutan..
pak saudara aku pun dr PENANG kalo balik kg..mesti dia akan cari BIHUN ni..sedapppp!!!
pada LISA kalo ko balik kg 2..bawa2 lerr g cari BIHUN TEMBAGA ni..

so pada sapa2 yg nak rasa..jemput2 lerr g KAMPAR,PERAK..jgn segan2 k..kedatangan kalian amat2 di alukan.. :-)
kalo xsilap kedai 2 ttup hari JUMAAT..
selamatttt mencubaaa... :-)

p/s....tgh hari kang aku nak g wat scan..harap2 semuanya selamat..aminn

24 ...ingatan..:

Anonymous said...

ater aku org perak pun idak tau ada jual bihun tembaga ni...aku lupa ke atau aku dah lupa diri????????????????????????????????? hisssssssssssss...mission imposible!!!!!!!!!!!!! cer citer kat mana..area mana..lubuk mana...sebelum ko mengreply komen aku ni kan...ni aku kasi jawapan dulu...aku ni ko tau le...budak paling baik sekali dulu so payah nak ingat jalan2 kat kg tu...


LISA (malas nak sign in)

Yatt said...

haaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
sedor pun diri 2 org perak!!!!!!!!
ko bukan lupa diri tp saja2 wat lupa!!! kahkahkah
kat area mee kari 2..alahhh nama kedai mee kari 2 pun aku dah lupe..!! kat tepi sungai blkg bas stand kampar...
senang citer satu berek kedai arwah parok punya kedai..tp dia kat sebelah ujung dekat kedai cina..ada paham????? xpaham gak balik ko tanya abah ko..pasti dia tahu!!!
sal budak paling baik...kahkahkah
geli urat tekak aku membaca nya k!!!! ooooiii sapa yg selalu "ilang" dr pandangan haaaa dolu2...kahkah..
sapa kah yg naik besikal g "dating" senyap2..kahkah
*ni statment maut tull..kahkahkah*

sonok tul kalo terkenang jaman2 dolu kala...

Alicia said...

hoi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jgn le buka beso2 buku aku kat sini....hantu tul le ko ni!!! sume ni bihun tembaga punyer hal laa...

eh, camner ye ko leh tau aku pi dating tanpa ko????????????????????????????????????? tak pe la..sekurang2nye aku tak dating sambil main snooker kan????????????????????

yatt said...

hoiiiiiiiiiiiii!!!!
aku kena balik errr ni!!!!
cisssssssssssssssss...

ko ni lerr..ko 2 kalo nak kuor umah ke apa..ko mesti lalu depan umah mak aku..mana ada jln lain..so aku tahu lerrrr..laju jerrr bawa besikal..sib baik ada bukit xyah kayuh laju2 kalo jln mendatar..haaaaaa mahu berpeluh sebelum g dating...kannnnnn?

alahhh g snooker 2 sal xder port lain k..itulah 1 1 nya port yg abg2 aku xtahu n xsangka adik dema yg "baik" ni akn lepak..kahkah

alahhhh..ko pun join sekali apa..masih kah ko ingat apa yg terjadi..weiii aku xleh nak ingat beb..rasa pecah perut aku nak gelak!!!!!

B I E Y said...

huyaiii...
syoknye nengok akk2 kte nih dok flashback zmn dolu2 dowg...
cm best je kan...
ade plak men hentam mgentam..
sonok je dgr..eh slp! sonok je bce..

kak yatt..ble nk bwk b lik kg?? n pekena bhun misteri akk cte nih??
cian b..udah le ank rantau..xde kg plak 2..x dpt nk mrase menu plik2 cm akk cte nih..

ermm ble nk pekena mee udg kole septg 2??

*tbe2 tringin pengat pisang n cmpdak gorg*

Alicia said...

kahkahkah pecah perut aku!!!! syyyyyyyyyyyyyy....kita borak ym je...

kakpiah said...

bebila ko dtg kl bawak kan utk aku.. oke?
*Wahhh kompiden jer aku oder ;D*

yatt said...

biey - mmg sonok kalo terkenang jaman2 dolu2..

bila nak balik kg akak..??? insyAllah..tp bihun 2 ada pagi jerr..kul 11pg gitu dah hbs dah..

kole sepetang...???ermmm ntah lerr..pasangan bahagia 2 lum bg tarikh lagi!!!
ko ni mengidam mcm2..cam ko lak yg peknen...ish ish ish

lisa - yeah kita jumpa di YM..

kakpiah - boleh ajerrr..insyAllah..
demi mu piah ku rela lakukan...kahkah

azreen said...

nok ko makan tu igt2 la kat aku kat sini ek...

yatt said...

reen - aku sentiasa mengingati ko nok..

mana ko ilang nya???
napa dah lama xhapdet...???
ko sihat ke nok...???

rinduuu banggat kat ko ni....

Shitsurei shimashita said...

i like bihun goleng..nyum!nyum!

yatt said...

ss - nnt kita g layan sama2 k.. :-)

Alicia said...

yatt ni korang sume dia lantak...tapi bdn gitu gak la...ni ngah preg ni tak tau le naik ke tak????? bdn tau naik bukan yg lain..:P

lalalalalalala.............

yatt said...

lisa - kahkah..weellll u knowwww mee..muuaahhh

badan aku dah turun berat nya..tp dlm sebulan 2 ni ntah lerr naik ke idak..kita sama2 saksikan..tp kan benda lain dah naik dulu..so cam nerr ni...??? kahkahkah

weeiiii..aku series niii... :-)

Alicia said...

biasa le tu tgh preg memang le bdn gitu..ada gak org naik bangat tau bdn time preg...hati2 tu!

bab tttttttttuuuuuuuuuuttttttttt tak leh le nak citer sini....kita bukak kotak lain...tajuk perbincangan kaum ibu ...see ya...

singamaraja said...

Auuuum !
Loh kok ada bihun tembaga ya

Leenoh said...

Yang mana satu betul, bila saya sebut bihun, tuan kedai kata mehun, dia kata yang betul ialah mehun dan yang satu lagi me.
Tapi saya kata tidak betul. yang betulnya Bihun dan yang satu lagi tu Me. hehehe, yang mana satu?

B I E Y said...

adeh...nk wat cmne kak...
tkak da ase cm 2...
tp yg best nye joned udah bjye mcri ape yg b idamkan dr thn lepeh 2..
wlpn x byk tp jd la skada nk hilgkan ase trngin 2...
now trgn bnda len plak da...

2gu aje la psgn bhgie 2 ttp kan ble nk ke kole septg 2..
nmpk gye cm tipis je hrpn 2..
bz bebeno tgk deme skrg ni..
nth2 deme udah lpe ttg 2 nih..

jgn dwatnye nk p mggu ni udah!
b xde..kene p camping kt tluk senangin...
b nk itot!!

B I E Y said...

bdn kaka yatt naik ke idak time peknen nih????

ermmm ase nye same je..menten cm bese je b ase klu owg xtau akk peknen..x gak beso2..cinonet gak..
3,4bln lg xtau la cmne..

Jenna said...

ko x penah citer pn kt aku selama ni psl bihun tembaga ni...

cendawanintim said...

bihun tembaga...mak aiiiii..takut aku dengor nama tu nok...

yatt said...

singamaraja - ada..tp bukan bihun yg d buat dr tembaga k..tp bekas nya yg d perbuat dr tembaga..

leenoh - saya pun xtahu mana betui..

biey - kole sepatang 2..ntah lerrr
slmt bercamping yek!!!

jenna - yea ke aku xpenah citer kat ko...??? hehehe
ni aku dah citer dahh..

cenda - nama je..tp mmg sedap tau!!! yum yum..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Hani amirah said...

Resepi atuk sye ..