CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, October 11, 2008

RAYE RAYE N RAYE

aku n huby balik kg bonda aku pada raye ke-2..mlm baru smpi..bukan nya jauh mana pun umah bonda aku..tp biasalah..banyak sgt R&R..hehehe
so biasalah..masa smpi je umah bonda aku..fuhhh kena "fire"!!!! coz aku laki bini balik lmbt umah mak aku..so padan muka kitaorg!!! tp nasib baik aku bawa anak aku..anak aku lah "pelampung" kitaorg mlm 2..hehehe..
pada yg akn confiuss sal anak aku 2..so g lah tgk n3 aku bertarikh 18/9/08..bila dah baca baru korang semua paham mengapa n kenapa..

yg sodis nya..semua rendang n bagai udah habis!! yealah raye ke-2 mlm baru smpi apa yg ada..paling aku kempunan adalah laksam..kakak ipor aku wat tau..resepi asli dr KELANTAN..mak aku cakap siap ada pulut dakap lagi..tp aku xdpt makan..so nak wat mcm manakan..dah kawin so kenalah raye ikut giliran..
so mlm raye ke-2 tuu..kitaorg just sembang2 je lah..mak aku hapy sgt2 coz tahun ni semua anak2,menatu n cucu2 dia ada..yealah..dah bertahun2 abg aku yg sulung xbalik beraya..so thn ni dia dpt balik..so berkumpul lah kami sekeluarga..aku hapyyyyyyy sgt2 tau!!!! tgk mak aku hapy bertambah lah hapyy aku lagi!!!

Raye ke-3 pas solat jummat ada sesi ambik gambor keluarga..tp masa aku wat n3 ni gambor 2 xsiap lagi..nnt dah siap aku bg korang semua tgk k..tungguuuuu
pas 2 mlm nya lak..kitaorg wat BBQ..haaa kat sini ada beberapa gambor utk tatapan korang...anak aku time ni dah xder..mak nya dah ambik pas sesi ambik gambor..den sodis banggat time serah anak tadi..tp apa nak wat anak org kan..

haaa..ni lah CHEF mlm 2..sapa lagi kalo idak BOYPREN aku!!!! wahhhh siap cekak pinggang 2..konon2 ala CHEF ler 2..kahkahkah..jgn mareh yea b..
yg berdiri kat sebelah BOYPREN aku 2..abg aku no-3..aikkkkk tgk je abg itam ooiii???hehehe..
ni baru round pertama BOYPREN aku masak..ada 3 round tau..biasalah org kat umah mak aku dah ada 25 org..terus terang aku cakap semua ahli famili aku semua kuat2 makan..badan ko jgn kenang semua sihat!!! aku je yg agak "pelik" dr depa..mlm 2 kitaorg masak 10 ekor ayam..nasib baik cukup2 jer..pas 2 adalah sosej n daging burger..
ni round ke 2 ayam di masak...kira mlm 2 BOYPREN aku di dera utk jadi CHEF..kahkahkah..kalo BOYPREN aku kena jadi CHEF kat luar umah..aku lak kena jadi CHEF dlm umah..aku kena goreng fries..fuhhh 3 kg aku goreng tp bekas xjugak penuh2!!! smpi gambor aku tgh goreng fries aku xsempat ambik..bz maaaaa
masa tgh sibuk2 masak fries 2..tetiba aku dengor huby aku jerit panggil aku..aku punya ler terkejut!!! berlari aku kuar umah..tup2 aku tgk lisa (ALICIA) balik kg!!!!! niat di hati nak g umah mak nya..tp xdpt..masing2 bz..apa pun lisa..SELAMAT HARI RAYE..MAAF ZAHIR BATIN..
ni lak wajah mak aku yg hapy tgk gelagat cucu2nya..dlm masa yg sama tgh tgu ayam BBQ masak..ni lah gambor anak2 abg aku yg sulung..depa dok JB..so famili ni lah yg dah bertahun2 xbalik kg utk beraya..anak2 nya ada yg first time raye umah mak aku...
kalo tadi anak2 nya..ni lah abg n kakak ipo aku..so time ni tgh mkn ayam..fuhhhh romantik 2..siap suap2..kata org lagi lama kawin lagi romantik...betul ke?????
hehehe..ni lak aku n huby..dah lah huby aku panas kena asap aku lak ajak bergambor..hangin je dia..kahkahkah..
dah rupe ulor sawe..dah kenyang mkn baring...mana ler idak perut ada spare!!!! ni aku tgh landing dgn anak saudara aku yg sulung..bukan penat wat keje tp penat makan!!!
adik aku dikelilingi oleh anak2 buah nya..tp ni baru separuh jer..sian kat pakcik ady korang 2..niat di hati nak mandi tp kena paksa ambik gambor..
makan time...ni mak2 yg makan..anak2 semua dah kekeyangan..
suke yea korang dpt makan ayam n bagai..
anak aku dgn pak min nya (abg aku yg sulung)..sebenor nya anak aku 2 geram dgn cungkil gigi kat mulut pak min..dia asyik sgt nengok benda 2..tp kalo korang nak tahu..last2 dia tarik benda 2.. ni gambor selepas sesi ambik gambor..tgk lah 2..huby aku menyakat anak nya tgh minum susu..pas dia hbs minum susu aku anto anak aku kat mak nya..so ni je lah citer raye aku wat masa ni..
apa pun aku bersyukur kerana tahun ni aku masih boleh menyambut raye dgn keluarga aku..semoga thn2 yg mendatang aku jua mampu beraye dgn kalian semua..aminnn

3 ...ingatan..:

alicia said...

sedap ko ayam tu....meriah tul umah ko ye...

ita.itu said...

hehe..gigih bf ko jd chef ek yat..selamat hr raya nok

Yatt said...

lisa - mmg meriah yg teramat2 sgt..mak aku g plaing gumbira..

ita - haah gigih sesgt..selamat raya wat ko jugak taa..