CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, November 28, 2008

...PEMBEDAHAN YG BERPANJANGAN..

setiap yg terjadi adalah ketentuan dr Nya..kita hanya merangcang tp Allah yg menetukan segala..

penghujung tahun 2008 adalah penghujung yg amat2 perit wat famili aku..
dah awal tahun 2009 adalah awal tahun yg amat2 sengsara wat famili aku jua..

bukan niat dhati nak melawan takdir Allah (swt)..aku cuma nak berkongsi cerita dgn korang semua..hanya dgn ini aku dpt menabahkan jiwa raga aku...aku yakin setiap yg berlaku ada hikmah dsebalik nya..cuma kita xth jer bila kita akn "dapat" hikmah tersebut..

sudahlah 2008 byk sungguh dugaan yg terjadi dlm idup aku..tup tup ujung tahun ni ada lagi..
aku xmerungut cuma terkenang jer..

walaupun bukan aku yg bakal melalui segala kesakitan n keperitan tp aku tetap juga akn merasa segala kesakitan n keperitan itu sebab mereka2 itu adalah KAKAK aku n ANAK BUAH aku..

begini ceritanya bermula...


nilah kakak aku..satu satu nya kakak yg aku ada!!!
dlm famili kitaorg panggil ALONG..anak yg paling sulung maaa...along adalah ibu tunggal pada 2 org HERO..husben dah meninggal dunia lbh kurang 5 thn lepas..
nak d jadikan citer..along aku ni akn melalui satu proses dimana xder sorang pun insan yg bergelar WANITA dlm dunia ni nak lalui.. **maksud aku WANITA TULEN k..hehehe**

tanggal 17.12.08 along akn melalui proses pembedahan utk buang semua sistem rahim dia..uuuuwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

aku mmg kesian kan along aku ni..apa pun bersyukur pada Illahi kerana dia dah pun ada 2 org HERO..korang tahu kan apa akn jadi kalo kita buang sistem rahim semua..yessssssssssssssss pandai pun!!!!!

along terpaksa mengikut kata doctor utk selamatkan diri nya..jadinya dia xder pilihan lain..xder sapa yg sanggup kan..tp semua ni adalah dugaan Allah wat along n kami semua..sib baik adik aku ada kat kl..so dialah yg akan berulang alik menjadi along aku di samping mak..aku harap sgt masa hari along nak dbedah aku boleh berada dsisinya dia..apa pun korang th lah keje aku mcm mana.."makhluk2 halus" senantiasa dengki kat aku!!!!!
selesai lah sudah citer along aku..aku harap along aku tabah menghadapi segala nya..kami senantiasa ada dsebelah along k..luv u sis!!!!!!!

ni lak citer awal tahun 2009 yg bakal terjadi dlm famili aku... tanggal 26.02.09 anak buah aku yg bernama INDAH (yg didukung oleh mamanya dlm gambor atas ni) akan masuk wad..kalo xsilap aku INDAH akn masuk Hospital Besar Kuala Lumpur..

tanggal 27.02.09 dia akn d bedah!!!!!! aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kesian aku nengok dia ni!!! dah lah usia baru 3 tahun... apa sakit nya..errmmm sebenornya aku pun xtahu nama sakit..begini citer nya..

INDAH ni nampak mmg sihat..xder apa sakit..INDAH mmg petah bercakap..mmg seronok layan INDAH..sore dia alaaahhaaaiii mmg nyaring tul!!! aduhhh acik rindu kat INDAH!!!!! tp bila dia berjalan INDAH keadaan badan INDAH akn melentik..senang citer cam bentuk "C" tp "C" terbalik ler..ni adalah d sebabkan kedudukan tulang pinggul dia cam xmasuk dlm lubang yg sepatunya...alaahhhhhhhh aku sebenornya xtahu mcm mana nak citer..senang citer dia jln melentik..

jadinya waktu sekarang ni lah kita kena betulkan balik tulang dia 2..nnt dah besor payah..n kalo xbetulkan nnt INDAH jln nampak "semacam"..pendek citer jatuh ler "saham" anak buah aku ni!!! paham kan..kan..kan..

tapi yg lagi tragis nya..INDAH kena dok sepital lbh kurang 5 bulan!!!! aduhhhhh..jadinya kak ipor aku ler kena jaga..INDAH bukan nya nak dgn org lain..dgn abahnya pun dia xberapa..abg aku ni dok JB..kota tinggi..so sepanjang INDAH d tahan d wad makanya abg aku ler kena urskan anak2 yg lain (3org) d JB...tp masa pembedahan 2 xleh wat 2 2 kaki sekali gus kena wat sebelah dulu..so tolak campur kali bahagi kak ipor aku n INDAH kena dok sepital berbulan2 ler..silap2 dekat setahun!!! fuhhhhhh masak!!!!

apa pun acik n uncle n semua doakan semoga segala berjalan dgn lancar n INDAH cepat sembuh..pada min (abg aku ler) n kak nor (kak ipo aku ler) smg tabah hadapi dugaan ni..kami semua ada dsebelah kalian..n doa kami senantiasa iringi INDAH..amin..

ni lak korang mesti kenal..sapa lagi mak aku ler..next wek insyAllah aku n husben akn anto mak aku kat KL umah along aku..coz mak aku ni lah yg akn jaga anak2 along n along sekali pas pembedahan tersebut..major operation maaa..so kena jaga makan n badan..

mak aku ni org yg paling susah hati coz pas sorang sorang masuk sepital..aku harap jgn mak aku sakit sudah..mahu huru hara dunia!!! hehehehe.. setakat ni mak aku alhamdulilah sihat..lutut dia pun dah beransur ok..

dan yg ni lah adik aku..ADY..yg bertanggungjawab membawa n menjaga semua org d KL..hehehe ko ada xtra keje yea...so pesan siap2 kat semua awek2 ko jgn nak mengada2 nak g dating bulan 12 n bulan 2 tahun depan!!! kalo akak tahu siap..aku "kejekan" korang!!!

along aku dah siap pesan..org pertama dia nak tengok kat tepi katil pas dia kuar bilik OT adalah adik aku..hahahaha..padan muke ko!!! so adik aku ni xleh lah nak mengelat..

apa pun aku harap segala ni akn berakhir dgn selamat..aminn..

4 ...ingatan..:

Anonymous said...

kita berdoa je la ye...harap2 sume okay...amin.


LISA (malas nak sign in)

ita.itu said...

fuh byk betul rintangan nye ek...tabah ye yatt..jg mak ko elok2 ek

cendawanintim said...

banyak betul rintangan tuk ko nok,,

aku doakan mereka2 sumer baik2 ajer..

ko pon jaga diri yer..

Anonymous said...

lisa - amin..

ita - 2lah pasal..

cendawan - insyAllah..tq